Indberetning af fejl

Mange oplever, at de af og til har besvær med at finde en adresse eller en vej på deres GPS-navigator. Dette skyldes oftest at de data som produktet trækker på, ikke er opdaterede.

Styrelsen for Dataforsyning og Infrastruktur (SDFI) stiller bl.a. adressedata til rådighed for producenter af GPS-navigation. Det er op den de enkelte udbydere om de vil anvende adresserne fra SDFI og hvor ofte de vil opdatere adresserne.

Fejl hos GPS-udbyder

På markedet for vejnavigation er der hovedsageligt to multinationale udbydere – Tele Atlas (TomTom) og HEREmaps (Garmin). Begge selskaber indsamler egne data fra forskellige kilder, som er SDFI ukendte. Hvis du oplever fejl i en rutebeskrivelse eller en GPS-navigation, kan fejlene indberettes til den relevante GPS-udbyder. 

Vær opmærksom på at nogle links ikke virker når browseren "Internet Explorer" anvendes.

TomTom
Du skal oprette dig som bruger med e-mail og password, før du kan indberette fejl. Indberet fejl til Tom Tom

Garmin
Du skal oprette dig som bruger med e-mail og password, før du kan indberette fejl. Indberet fejl til Garmin

Google Maps
Du skal være oprettet som bruger med e-mail og password, før du kan indberette fejl til Google. Fejl indberettes ved af sende produktfeedback. Indberet fejl til Google Maps

KRAK/Eniro
Fejl i KRAK/Eniros kort indberettes ved at sende en mail til kortredaktionen@kundeservice.krak.dk

Fejl i en officiel adresse

kortet over adresser i Danmark kan du fremsøge og se alle officielle danske adresser og deres placeringer på baggrundskort. Hvis du finder en fejl på kortet, kan du indberette den til den ansvarlige myndighed. Se hvordan du indberetter fejl i en officiel adresse eller på baggrundskortet